گمرک: ۱۰ هزار خودرو طی ۴ ماه وارد کشور شد (یکم مرداد ۱۴۰۳) پیک‌سایی ۳۰۰ مگاواتی با همکاری مشترکین در شرکت توزیع برق خراسان رضوی اعلام نرخ‌نامه جدید خدمات دوخت اتحادیه خیاطان مردانه و تولیدکنندگان پوشاک مشهد (یکم مرداد ۱۴۰۳) پیش‌بینی افزایش پروازهای ایام اربعین در مشهد گوشی‌های سامسونگ و شیائومی در مشهد چند؟ (۱ مرداد ۱۴۰۳) هنوز قیمت بلیت‌های اتوبوس در مشهد برای اربعین اعلام نشده است نتایج قرعه‌کشی خودرو‌های وارداتی چه‌زمانی اعلام می‌شود؟ کاهش قیمت نسبتاً شدید خودرو‌های خارجی (یکم مرداد ۱۴۰۳) توزیع ۵ هزار تُن جو حمایتی ویژه دام بین عشایر خراسان‌رضوی طی ۳ ماه نخست امسال ریزش قیمت خودرو‌های داخلی (یکم مرداد ۱۴۰۳) | افت ۰.۵ تا ۲ درصدی قیمت‌ها آرامش پس از طوفان | گزارش وضعیت بازار سهام (دوشنبه، یکم مرداد ۱۴۰۳) ایجاد اشتغال برای ۳۹۲ نفر توسط تعاونی‌های جدیدالتاسیس خراسان رضوی از ابتدای سال ۱۴۰۳ طلا در مشهد ۵۰ هزار تومان ارزان شد (یکم مرداد ۱۴۰۳) واکنش بازار‌های مالی به کناره‌گیری بایدن از انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا چه بود؟ (یکم مرداد ۱۴۰۳) مبلغ جدید جریمه پوشش پلاک خودرو چقدر است؟ الحاق چهار هکتار زمین به شهرستان کلات در راستای اجرای طرح نهضت ملی مسکن توزیع روزانه گوشت مرغ ارزان‌تر از سطح کشور، در مشهد | جوجه‌ریزی در مرغداری‌های مشهد ۲۸ درصد افزایش یافت دلار بازار آزاد اولین روز مرداد ۱۴۰۳ را در کانال ۵۸ هزار تومان آغاز کرد | قیمت امروز طلا، سکه، ارز و بیت کوین پایان مطالعات مدیریت مناطق بیابانی سرخس در سطح ۲۱۰ هزار هکتار ۸ پیشنهاد بخش خصوصی خراسان رضوی به رئیس جمهور  اتصال مشاوران املاک به سامانه ثبت الکترونیک اسناد تا ۱۵ مرداد واریز وام دولتی تا سقف ۱۵۰ میلیون تومان بدون ضامن | شرایط دریافت وام چیست؟ میوه امروز در مشهد چند؟ (یکم مرداد ۱۴۰۳) جانشین پراید از پاکستان می‌آید + قیمت و تصویر ضرورت بازنگری مالیات بر دخانیات | نرخ مالیات خرده‌فروشی کمتر از استاندارد جهانی یارانه تیرماه ۱۴۰۳ واریز شد
سرخط خبرها

هشدار پلیس در خصوص کلاهبرداری به شیوه فروش حواله خودرو

  • کد خبر: ۱۷۵۳۶۴
  • ۳۱ تير ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۵
هشدار پلیس در خصوص کلاهبرداری به شیوه فروش حواله خودرو
رئیس اداره فرهنگی اجتماعی پلیس آگاهی فراجا به شهروندان در ارتباط با کلاهبرداری به شیوه فروش حواله خودرو هشدار داد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ سرهنگ محمد شریفی در تشریح این خبر اظهار کرد: در پی شکایاتی مبنی بر فعالیت کلاهبرداری شخصی از طریق فروش حواله خودرو و عدم تحویل خودروها، پرونده به کارآگاهان پلیس اگاهی شهرستان سبزوار ارجاع شد.

وی افزود: بررسی‌های اولیه کارآگاهان حاکی از این بود که فردی به هویت معلوم اقدام به فروش حواله خودرو به مبلغی بالاتر از کارخانه و کم‌تر از قیمت بازار آزاد کرده و پس از اینکه حدود ۴۰ الی۵۰ دستگاه خودرو را سر موعد تحویل داده متواری شده است.

رئیس اداره فرهنگی اجتماعی پلیس آگاهی فراجا با بیان اینکه مالباختگان از شهر‌های مختلف تهران، سمنان، ورامین، سبزوار، ششتمد، خوشاب، داورزن، جوین، جغتای اقدام به واریز پول به حساب متهم کرده بودند، تصریح کرد: طبق تحقیقات تاکنون بیش از ۳۰۰ نفر شاکی شناسایی شده که ارزش کلاهبرداری صورت گرفته بالغ بر ۲۵۰ میلیارد تومان برآورد شده است.

وی گفت: پس از یک ماه تلاش شبانه روزی کارشناسان دایره اطلاعات جنایی و کلاهبرداری پلیس آگاهی مشخص شد که متهم در چندین استان کشور (تهران، مشهد، کرمان، مازندران و گلستان) در حال تردد بوده که وی در شهر گرگان شناسایی و طی یک عملیات غافلگیرانه در منزلش شناسایی و دستگیر شد.

سرهنگ شریفی تصریح کرد: پس از انتقال این کلاهبردار به اداره پلیس آگاهی وی اعتراف کرد با همکاری چهار نفر دیگر و با برنامه ریزی قبلی اقدام به فروش حواله خودرو کرده و پس از تحویل چندین دستگاه سرموعد و جلب اعتماد شهروندان متواری شده است.

وی با بیان اینکه متهم نامبرده با قرار بازداشت موقت تحویل زندان شد، گفت: با این حال نظر به مراجعه روزانه شکات جدید تحقیقات جهت شناسایی متهمان متواری کماکان ادامه دارد.

رئیس اداره اجتماعی پلیس آگاهی فراجا ضمن هشدار به شهروندان توصیه و هشدار داد: به هیچ عنوان فریب تبلیغات و آگهی‌های افراد کلاهبردار در سایت‌ها و ... را نخورید و حتما در این خصوص از منابع رسمی و معتبر اقدام به ثبت نام و خرید خودرو کنند.

وی با اشاره به سوءاستفاده برخی کلاهبرداران در فروش حواله خودرو‌ها به متقاضیان اظهار داشت: شهروندان می‌بایست فریب وعده‌های پوچ و وسوسه انگیز شرکت‌های بدون مجوز و افراد ناشناس مبنی بر تحویل خودرو با شرایط ویژه و استثنایی را نخورند.

سرهنگ شریفی با بیان اینکه کلاهبرداران معمولا طعمه‌های خود را از بین افرادی انتخاب می‌کنند که آشنایی کافی با فرآیند‌های قانونی ندارند، تصریح کرد: هموطنان لازم است در برخورد با شرکت‌های اجاره‌ای و فاقد مجوز دقت لازم را به عمل آورده و موارد مشکوک را در اسرع وقت با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ درمیان بگذارند.

منبع: پایگاه خبری پلیس

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->